10 Nisan 2017 Pazartesi

Kara Kitap - ORHAN PAMUK


Kara Kitap ; Bir sayfasının yazılması için en az 10 kitap okumuş olmanın gerekliliğini son sayfasına kadar hissettiren bir kitap.


''Kendim olmalıyım,diye tekrarlıyordum,onlara hiç aldırmadan,onların seslerine,kokularına,isteklerine,sevgilerine ve nefretlerine aldırmadan kendim olmalıyım ben,kendim olmalıyım, diye tekrarlıyordum, sehpanın üzerinde memnun durak ayaklarıma ve tavana üflediğim sigara dumanına bakarak; çünkü kendim olamazsam onların olmamı istedikleri biri oluyorum ve onların olmamı istedikleri o insana hiç katlanamıyorum...

'Çok çalıştı ve yıllar sonra biraz olsun başarılı oldu.' diye gördükleri kişi oluyordum ve daha kötüsü,ben de kendimi başka türlü göremediğim için,bu hiç sevmediğim kişilik etimin üzerine çirkin bir deri gibi yapışıyor ve biraz sonra onlarla birlikteyken ben kendimin değil bu kişinin sözlerini söylerken yakalıyordum kendimi.''






0 yorum:

Yorum Gönder